الصفحات

الجمعة، 4 فبراير 2011

المخطط الكامل من البدايه للنهايه لسقوط مصر بالادله

                                  بسم الله الرحمن الرحيم
(و عسى ان تكرهوا شيئا و هو خير لكم ) صدق الله العظيم
الحمد لله يا جماعه على كم الانتصارات اللى انتصرها الشعب المصر من خلال الثوره دى انتصارات كتير فى مجالات كتير لكن كان الهدف الاساسى لممولى الثوره هو اسقاط مصر بكاملها فى فوضى رهيبه تتمكن منها قوى الاحتلال من اعادة احتلال مصر مره اخرى لكن يمكرون و يمكر الله و الله خير الماكرين ربنا اراد انه يقوم باصلاح البلاد و تطهيرها من رموز النفاق اللى ايدهم امتدت لكل بيت فى بيوتنا و لكل فرد عايش على ارض مصر من الطبقه المتوسطه و الطبقه الفقيره و يكون ده باردو بتخطيط من اعداء الدوله سبحانك يا رب العالمين تهلك الظالمين بالظالمين و تخرجنا من بينهم سالمين فى موضوعى اجابات عن تساؤلات كتير قوى مرت بيها البلد خلال الفتره الاخيره قدرنا نكسب بيها الحريه و كمان نتماسك قبل الفوضى المدمره و نقف ايد واحده ضد اعداء البلاد فى الخارج (اسرائيل و امريكا و ايران و غيرهم) و اعداء البلاد فى الداخل اللى هما جزء من المظاهرات نفسها اللى تمت و اللى بالفعل كان ليهم اجندات خارجيه بهدف تدمير الامن و الامان تمهيدا للاحتلال
مش عارف ابدا منين و اقول ايه بس بالملخص فى عقيد شرطه سابق اسمه عمر عفيفى موجود فى واشنطون فى امريكا قام بتجهيز مجموعه من الشباب و تدريبهم و تمويلهم من 2008 علشان يسقط النظام المصرى كاملا ممهدا لاحتلال مصر من الخارج و قسم المجموعات دى الى مجموعات سلميه و مجموعات تخريبيه كل واحد ليه دوره انا قدرت اجمع اكبر كم من المعلومات  بما فيهم تعليمات جمعة الخلاص المهم انه عنده اهداف اولها اسقاط نظام الشرطه ثانيا تخريب منشات عامه ذات اهميه و ثالثا تدمير كم غير صغير من اقسام الشرطه رابعا اخراج اكبر كم من المساجين السياسيين لدعم الانقلاب  خامسا احتلال ميدان التحرير ليساع الاعداد الكبيره التى ستقسم الى مجموعات تقوم بانهاء المهمه الاخيره و هى ضرب راس النظام الرئيس مبارك كل ده يا جماعه و هو مدعوم بكميه هائله من المعلومات الاستخباريه المهمه و الدقيقه اللى ما ينفعش تطلع من بره نظام مخابرات قوى جدا و المفاجاه ان الراجل ده محلل امنى لقناة الجزيره و هوريكوا كلامه على الجزيره فى اكتر من فقره و فى الاخر بيقولهم احنا خلاص بقى بنلعب على المكشوف و هنخلص الجمعه اتفرجوا من غير ما تركزوا لان اغبى انسان هيشوف الفيديوهات هيعرف ان اللى خططوا ما يهمهومش مين اللى هيمسك الحكم بعد مبارك لانهم بيستعدوا لاحتلال مصر ابشركوا باحتلال مصر فى اقل من شهر من سقوط مبارك لان الحرب الاهليه و الانقسامات الداخليه هى المخطط الجديد اللى هيخلى اسرائيل تامن حدودها بارض سيناء ووضع القناه مؤقتا مره تانيه مانع مائى بينها و بين مصر و من جهه تانيه فرض الوصايه الامريكيه على مصر من خلال قرارات المجتمع الدولى تحت مسمى مجلس الامن و قراراته الف سلامه يا شعب مصر و يا ريت كل واحد يستعد من دلوقتى لحماية نفسه و اهله و عرضه و شرفه


ده مقطع بعد سقوط تونس و بيقول فيه ان اليوم المنتظر قرب على مصر و بيوعد رجالته انهم هيسقطوا الشرطه فى ساعتين






ده رد على اسئله المتظاهرين اللى هيتظهروا يوم 25
ارشادات التظاهر
ده قبل 28 يناير


خطة جمعة الرحيل
و دى فيديوهاته على قناة الجزيره الداعمه ليه و لمخططاته


و دى النهايه المفزعه لتصريحاته

فيديوهات جديده للباشا على قناة الحره 


لك الله يا مصر و حسبى الله و نعم الوكيل انتظروا الغزو يا جماعه و تاكدوا من النظام سقط فعلا و رحيل مبارك اصبح شبه مؤكد باكرر احموا نفسكم يا جماعه باسرع وقت و اللى اتكلم عن ان الثوره ثورة الشباب يقولى هيقول ايه دلوقتى الخيانه جت من الشباب الاحتلال جه من الشباب انا صعبان عليا الاخوان اللى مفكرين نفسهم انهم هيبقوا اصحاب سلطه البلد اتباعت من اللى قاعدين فى التحرير اتباعت بالفلوس الشباب الخاين اللى خان البلد من واشنطن الف سلامه عليكى يا مصر بس الحمد لله ربنا اراد انه ينصر الناس اللى خرجت بالفعل و نيتها لوجه الله الاصلاح نصرهم بالاصلاح و كمان ان البلد تتماسك طوبى لمن خرج ينادى فى الاصلاح بغير ان يطلب ثمنا و بكاء قلبى على من فقد حياته فى سبيل ان نعيش احرارا و من قلبى اسامح مبارك من اجل انه عاش فى رباط 30 عاما و عاش حاكما 30 عاما بدون ان يضع قاعده عسكريه للامريكان على ارض مصر


واحده من تلامذة الباشا

القبض علي اسرائيلي أثناء المظاهرات المصرية 

و اقروا الخبر ده كمان

إسرائيل تدعو لإعادة احتلال "محور فيلادلفى" بين غزة وسيناء

دعا نائب وزير الدفاع الإسرائيلى الأسبق،" أفرايم سنيه،" لإعادة احتلال (محور فيلادلفى) الذى يمثل الشريط الحدودى ما بين قطاع غزة وسيناء، مؤكدا: "الخطر الأكبر لإسرائيل اليوم هو تعاون بين حكومة حماس فى غزة وحركة الإخوان المسلمين وغيرها من قادة المتظاهرين فى مصر، بغرض تهريب الأسلحة المتطورة الموجودة بحوزة الجيش المصرى وإيران لغزة".
وقال سنيه، وفقا لصحيفة "الشرق الأوسط" اللندنية، إن إسرائيل ستدفع ثمنا باهظا إن لم تفعل ذلك فورا، حيث إن "قوة حماس ستتعاظم كثيرا إذا تركت الحدود كما هى".
ورد سنيه على من يرون أن إعادة احتلال هذه المنطقة سيكلف أيضا ثمنا باهظا، فقال: "هذا الثمن سيكون أقل بكثير من الثمن الذى سندفعه، إذا ما استغلت حماس الفراغ القائم حاليا لتعزيز قوتها العسكرية".
واستنتج سنيه أن على إسرائيل أن تسارع لإنجاز اتفاق سلام مع الفلسطينيين، وتحسين العلاقات مع الأردن، كجزء من مجابهة التطورات الجديدة.
وقال: "على إسرائيل أن تغير حساباتها الإستراتيجية التى بنيت خلال السنوات الثلاثين الماضية على أساس أن مصر دولة مستقرة وملتزمة بمعاهدة السلام. ففى حينه ألغى العديد من الوحدات العسكرية، واليوم هناك تطورات عديدة فى الشرق الأوسط تستوجب إعادة تقويم. فالولايات المتحدة تنوى الانسحاب من العراق ولبنان يخضع لسيطرة حزب الله وإيران تطور السلاح النووى ومصر غير مستقرة. هذا كله يتطلب هجمة إسرائيلية مضادة، فى صلبها تقوية المحور الإسرائيلى الفلسطينى الأردنى، وهذا لا يتم إلا بالسلام".


السادات ماذا سيحدث لو وصل الاخوان المسلمون الى الحكم فى مصر 



 


مرتضى منصور: الشعب القطرى سيخرج ضد الأمير فى 27 فبراير

الإثنين، 7 فبراير 2011 - 01:42
أمير قطر وقرينته أمير قطر وقرينته
كتب بلال رمضان
Bookmark and Share Add to Google
قال المستشار مرتضى منصور إنه قد وردت إليه أمس، الأحد، أنباء عن أن الشعب القطرى سوف يقوم باعتصام فى أكبر الأندية بقطر، وذلك يوم السابع والعشرين من فبراير الجارى ضد الشيخة موزة حرم أمير قطر الشيخ حمد بن خليفة آل ثان، وذلك لأن كافة مصممى ملابسها فى لندن وباريس من اليهود "بتعزم" رئيس الوزراء الإسرائيلى وحرمه.

وأكد مرتضى منصور خلال استضافته مساء أمس، الأحد، فى برنامج "مصر النهادرة" للإعلامى تامر أمين على أن الشعب القطرى سوف يطالب بطرد الجيش الأمريكى الذى يحتل دولته من قطر.

وشدد "منصور" على أن أمير قطر من أشد كارهى مصر، مضيفًا: "إن هذا الرجل الذى خان لا يعقل أن يكن لمصر حبًا فى قلبه ولا يستبعد أن يخونها، ويتمنى أن يخون العالم كله الرئيس حسنى مبارك".

وأكد "منصور" على أن قناة الجزيرة ترفض بث آراء المشاهدين التى تخالف وجهة نظرها، مشيرًا إلى أن القناة رفضت مداخلته الهاتفية من قبل، وأيضًا رفضت مداخلة المهندس نجيب ساويرس رجل الأعمال.

وتساءل "منصور": "لماذا تستمر قناة الجزيرة لمدة خمسة عشر يومًا فى تغطيتها لأحداث مصر "بالذات" دون العالم الآخر؟، ولماذا لم تنقل للعالم المظاهرات التى حدثت فى ميدان مصطفى محمود؟".

وشدد "منصور" على أن أمير قطر لن يكون "أحسن" من الرئيس مبارك ولن تكون الشيخة موزة أفضل من السيدة سوزان مبارك، مؤكدًا على أن أمير قطر حينما قام بصرف 23 مليار دولار للتحضير لكأس العالم لإقامته على أرض دولته قام برشوة جوزيف بلاتر، رئيس الاتحاد الدولى لكرة القدم "فيفا" لشراء صوت مصر.

 اتفرجوا على زيارة امير قطر لاسرائيل و خايف الناس تعرف


خارجية مصر تتهم سفارات أجنبية بمحاولة تهريب أسلحة إلى البلاد

الإثنين، 7 فبراير 2011 - 00:10
وزارة الخارجية المصرية وزارة الخارجية المصرية
(أ. ف. ب)
Bookmark and Share Add to Google
اتهمت وزارة الخارجية المصرية مساء الأحد، ومن دون أن تسميهم، دبلوماسيين أجانب بمحاولة تمرير أسلحة إلى البلاد التى تشهد حركة احتجاج غير مسبوقة منذ وصول الرئيس المصرى حسنى مبارك إلى السلطة قبل حوالى ثلاثين عاما.


وقال مصدر مسئول فى وزارة الخارجية فى بيان "تلاحظ مؤخرا قيام عدد من السفارات الأجنبية بالقاهرة بمحاولة تمرير بعض الأسلحة ومعدات الاتصالات من خلال الحقائب الدبلوماسية، اعتمادا على مبدأ الحصانة الممنوح لتلك الحقائب، وذلك دون الحصول على التصاريح اللازمة لذلك من السلطات المصرية".


وأضاف أن "السلطات المعنية تحتفظ بالحق فى مصادرة أى أسلحة أو معدات فنية قد يحتاج عملها فى مصر إلى تصريح".


ولم توجه الوزارة أى اتهام رسمى لأى سفارة، كما أنها لم توضح نوعية الأسلحة المعنية. وعزز سفارات عدة فى العاصمة المصرية إجراءاتها الأمنية، وطلبت من رعاياها مغادرة البلاد التى تشهد منذ حوالى أسبوعين احتجاجات شعبية ضد الرئيس حسنى مبارك.
 



هناك 21 تعليقًا:

  1. انت بتتكلم كأنك بتتكلم عن ناس غيرنا
    ياعم احنا اللى فى ميدان التحرير واحنا اللى دعينا للثوره من البدايه
    واحنا شباب مصرى ملناش اى مصالح خاصه
    ولا تبع اى جهه ولا حزب
    حرام عليكم بتضيعو اللى عملناه
    واللى اخواتكم ماتو عشان يعملوه
    بلاش تضليل
    وموضوع الجاسوسه دى يا اخ يافاضل
    الكاتب بلال فضل تانى يوم كلم المحور وقالهم انها صحفيه فى جريده رسميه
    وانها ملقنه ومشهود ليها الكذب واتلفيق
    يا اخى بلاش تمشى ورا تضليل الحكومه عشان نخرج من اللى احنا فيه ده
    الشعب المصرى يستاهل عيشه افضل من كده بكتير
    حرام دم اخواتنا اللى ماتو
    لو اخوك كان مات معاهم كنت هتسكت وتقول كده
    ولا كنت هتطالب ان اللى موته يتحاسب
    يا جماعه لو مش هتساعودنا فسبونا احنا نموت بدالكم
    عشان نرجع كرامه مصر

    وسؤال بسيط لكل واحد بيقول ان لو حسنى ساب الحكم البلد هتقف
    وهتحصل مهازل ومين هيمسك بعد وهتبقى فوضى

    هقولك لو حسنى مات دلوقتى
    هنعمل ايه ومصر هتمشى ازاى
    ولا هتقول لربنا بلاش يموت عشان مش هنقدر نعيش ؟
    جاوب على السؤال ده قدام نفسك بوضوح وانت تعرف ان فيه وهم كبير
    النظام صنعه اسمه الفوضى لو مبارك مشى
    واقنعتو نفسكم بيه

    ردحذف
  2. يا جماعة أحنا مؤمنين انكم ناس اشراف و أكبر من كل الكلام اللى بيتقال عليكم بس عاوزة اقولكم ان برضوة فى ناس ليهم اغراض دخلو فى وسطكم زى الاخوان و البرادعى و غيرة

    و مع احترامى بعد مابقيت بشوف البعض من جماعة الثورة فى التلفزيون بدأت اشك فيهم ان هما كمان ليهم اغراض فى انشاء حزب سياسى يكون ليهم فية مراكز قيادية و ياكلو حتة من التورتة

    ياريت تفتكرو كمان انكم مش لوحدكم صناع الثورة و انما الشعب اللى نزل و ساندكم فى المظاهرات و لولا مع احترامى لكنتم هباء منثور (( كأقلية )) فتواضعو فى أحاديث التليفزيون قليلا مش كلكم طبعا بس زى اسراء النهاردة كانت مستفزة للشعب المصرى و امبارح الشاب اللى اسمة محمد

    صدقونى حاوزلو تكسبو الناس لان السلطة بتحاول تبين انكم السبب فى وقف حال البلد فمتأيدوش الفكرة عند الناس

    ردحذف
  3. يا سيدي يموت أو يمشي في ظروف البلد فيها هادية دا أمر طبيعي .. لكن في في ظروف زي اللي إحنا فيها دي أكيد هاتبقى كارثة
    تعالى نعمل سيناريو دلوقت لو هو مشي فجأة المفروض إن مثلا النائب بتاعه يمسك لحين إجراء إنتخابات .. طيب إنت ضامن إن مايطلعش كام مليون برضه على ميدان التحرير ويقولو لا مش عاوزين عمر سليمان لأنه من العهد البائد ؟؟ طيب مشي عمر سليمان هو كمان مش هاتتحول الحكاية لصراع على اللي ممكن ينوب مؤقتا برضه على ما تجرى إنتخابات ؟؟ لا دا فيه رأي تالت ممكن واحد يقولك في حال عمر سليمان مؤقت أو غيره يقولك إزاي هاتنتخبوا من غير تغيير مواد الدستور الأول وإنه لازم الدستور يتعدل الأول .. قولي بقى على حساب مين دا ؟؟ على حساب مين وفي ناس عايشة باليومية وإحنا النهاردة بقالنا حوالي إسبوعين وهما بيجوعوا والله العظيم بيجوعوا
    .. طيب ما تخلينا نمشي في الحياة الطبيعية وقدامنا 200 يوم نلحق نرتب ورقنا وندي فرصة نصلح فيها الدستور ونشوف المرشحين وبرامجهم الإنتخابية ونلحق الراجل الغلبان اللي عايش على يوميته قبل ما يموت من الجوع

    ردحذف
  4. لي تعليق على أمرين: الأول منهما: صرَّح البعض أن المظاهرات موجَّهة من الخارج، ومدعومة أيضاً، واتهم العقيد عمر عفيفي بالعمالة والتحريض. ولهؤلاء أقول: عمر عفيفي مواطن وضابط مصري سابق وشريف. وصحيح أنه هو من رتَّب لهذه التظاهرة الحميدة والطيبة، وأقول: ما المانع من ترتيب تظاهرة للمطالبة بالحقوق المشروعة مادامت ضمن الإطار القانوني لها؟! وأسأل: هل نجحت مظاهرة غير مرتَّب لها؟! هل نجحت مظاهرة من دون قائد وموجِّه، يقودها ويوجِّهها؟! أقول: إنَّ ترتيب التظاهرة من قِبَلْ العقيد عمر عفيفي شرفٌ له، ووسامٌ على صدره. وتعليماته للمتظاهرين دليل شرفه ووعيه ووطنيته. ووددت لو كنت علمت بالأمر في حينه لأنال شرف المواطنة ورفعة الثوَّار.

    الأمر الثاني هو: ما الذي يضيرني أو يضير غيري أن يكون له توجه سياسي؟ ماذا يعيبني أن أرشح زيدا أو عمروا لرياسة بلدنا؟ أليس البرادعي مصريا له حقوق المواطنة كحسني مبارك؟ أليس عمرو موسى أو غيره من رؤساء الأحزاب السياسية له الحق في أن يرشح نفسه لقيادة بلده؟ إن لم يقد البلد أحد أبنائها، فمن يقودها؟ لماذا هذه الحساسية المفرطة تجاه شخصٍ ما؟ ما المشكلة في أن يُرَشِّح أي مواطن من يريده لريادة بلده؟ وما المشكلة في أن يتقدَّم بترشيح نفسه من يرى في نفسه الكفاءة لهذه المهمَّة؟ لماذا الخوف من تولي البرادعي أو أي رئيس حزب سياسي أو حتى الإخوان المسلمين قيادة البلد، مادام هناك دستور نضعه بأيدينا وحسب ما يحقِّقُ مصالح الوطن والمواطنين؟ أليس الدستور الذي سنضعه بأنفسنا وبكامل إرادنا هو من سيحكم قائدنا في قيادته لنا؟ أم أنَّ الرئاسة فرصة للنهب والسلب والهروب؟ أرجو أن يطمئن الناس على مستقبلهم بعد رحيل النظام الفاشي الحالي(النظام البوليسي)، فالدستور سنضعه بأنفسنا نحن المصريين، والقائد سيكون مصريا لأبوين مصريين، وسيحكمه الدستور، ويحكمنا بالدستور، بصرف النظر عن توجهه الحزبي أو انتمائه الديني.

    وأخيرا أقول: كفانا إشاعات، وكفانا تخويف، وكفانا تشهير ورمي الناس بالتُّهم، وكفانا تصغير لهذا أو ذاك. الثورة قامت، وحافظت على قيمها ومبادئها، ولم يكن لها نصيب من أعمال النهب والسلب والتخريب، وقريباً تضع أوزارها عن خيرٍ لنا ولبلدنا بحول الله.

    أوجه التَّحية لعمر عفيفي وزملائه وشباب ثورته المباركة، وأسأل الله أن يرحم من قُتِلَ فيها، وأن يتَقَبَّله شهيدا.

    وأنصح الآخرين ألا يوسموا الثورة بسمة غير(ثورة الشباب)،(ثورة الحرية)، وألا ينسبوها لجماعة الإخوان أو الأحزاب السياسية الأخرى على اختلاف توجهاتها.

    وأخيرا: فالثورة ثورة المصريين، وخيرها للمصريين. ولا والف لا لآية أجندات خارجية، ولا والف لا لآية نعرات طائفية أو حزبية. دعونا نعيش حياتنا نتنسم فيها الحرية بعد عقود من الذل والهوان.

    تحيَّة لعمر عفيفي، وتحية لشبابنا وشهداء ثورتنا الغالية.

    ردحذف
  5. تحيه لمين يا استاذ عمر عفيفى ده طالع من مصر مش لاقى ياكل مين اللى بيموله انا هكلمك بمبداه انت مفكرنا بنريل يابنى شريف ايه اكيد انت من تلاميذه و بعدين انا هسالك سؤال واحد و ترد عليا هو بيتكلم بيقول احنا قولنا البرادعى قولتوا لا و حمدين قولتوا لا هما مين اللى قولنا ربنا معاك يا حبيبى انت باين عليك عايز تعمل كتاب زى بتاعه تسميه ازاى تضرب الناس على قفاهم انسى خلاص النماس صحيت و انكشف المستور يا عملاء اليهود و الحمد لله اغلب قادة المظاهرات المدعومين اللى اتمولوا من بره اتمسكوا النهارده و تم ضبط مبنيين فى ميدان التحرير موجود فيهم اجهزة اتصالات و لاب توبات مزوده داخليا بانظمة اتصال فضائى للانترنت غير مجموعه من الحقائب الدبلوماسيه اللى اتهرب من خلالها السلاح و العتاد العصافير يابنى وقعت من على دماغ الغلابه اللى اشتغلتوهم و اوعدك ان انا عندى استعداد اموت فى سبيل كشف امثال الخونه و المنافقين و محاربتهم بكل طريقه احتراما لمبدا الراى و الراى الاخر انا هسيب تعليقك بس هبدا مطاردتك من النهارده علشان اعرف انتمائك ايه بالظبط خلى بالك انت فى قلبى و عقلى و بالى و خيالى من النهارده

    ردحذف
  6. أستاذ وليد:
    لست مع شخص زيد أو عمرو، وأنا لما شاهدت الفيديو الذي وضعته أنت أو غيرك، والموجود حاليا على هذه الصفحة، اعتبرت أن شخص عمر عفيفي مواطن أحب بلده وأراد لها أن تصحو من غفلتها، فقاد شباب البلد لعملية إصلاحية على شكل مسيرة سلمية كما سمعت وشاهدت مقاطع الفيدو، وأحتفظ بحقي في الرد على اتهامك لي، فلست(والله شاهد) على معرفة مسبقة بشخص عمر عفيفي أو خلافه، بل أنا من مواطني هذا البلد الذي يحترم رموزه رغم اختلافه معهم، ومع استقرار بلدي تحت أي ظرف من الظروف، وردودي في صفحات كثيرة توضح هذا وتؤكده، وكثيرا ما كتبت في صفحات الفيسبوك أن الأدب قبل الكلام مطلب حياة، واحترام ولي الأمر وتقديره مطلب شرعي أيضا.
    ولو سمعت اليوم حوار المستشار مرتضى منصور مع تامر في مصر انهارده وإعجابي الشديد بكل ما صرَّح به المستشار مرتضى منصور لغيَّرت كلامك لي وعني، ولكنت سألتني قبل أن تصرح بآية كلمة في ردِّك على مداخلتي.
    فلستُ- كما تدَّعي أو تظنُّ- من تلامذة شخص لا أعرفه(عمر عفيفي)،وربَّما أكون أكبر منه سنَّا، ومغايرا له في أمور عديدة شكلا وموضوعا، وليس لي كتابات كما أنني لست كاتبا أو شاعرا أو صحفيا، وأفيض بالمواطنة والحب لبلدي ورموزه ربما أكثر من غيري بكثير، ولي في الدفاع عن بلدي- رغم انتقادي للنظام المستبد- كتابات محفوظة بذاكرة مواقع النت، فلست مِمَّن تظنهم أو تتحدث عنهم. وإنْ كنتَ قد فهمتني خطأً أو خَطَّأتني لمجرد أنني أحسنت الظن في شخص اعتبرته أنت مجرما وعميلا، فأنا أعتب عليك سرعتك في إصدار الحكم وسوء الظن بمن يكتب في صفحتك، وأرجو إن أردت أن تكتب وتنتظر الردود والتعليقات أن توسع صدرك و تسأل وتناقش وتوضح قبل أن تسيء الظن، ثمَّ إنني لست مِمَّن يتبنى قضايا ويدافع عنها، كما أنني لست مِمَّن يدمن النت والمكث أمام الشاشات لساعات طوال، إنما هي دقائق أتصفح فيها النت، فما وجدت من شيء لي فيه كلام إلا اغتنمت الفرصة لأسجل رأيي لينتفع به غيري، وإن كان في كلامي أو كلام غيري خطأ أو شيء لم يفهم بوضوح فعليك وعلى كل من له صفحة ويفتح مجالات الحوار أن يكون واسع الصدر متحرياً لصدق ووضوح الكلمة ومن ثمَّ إصدار الأحكام.

    أخيرا، إنْ كنتَ وطنيَّاً فأنا وطنيّ، وإنْ كنتَ محبَّاً لبلدك فأنا أيضا محبٌّ لبلدي، وربما أكون ولدت قبلك، فحبي لبلدي سابق على حبك لبلدك.

    أحيي فيك غيرتك على وطنك، وحبِّك لبلدك، ودفاعك عن رموزك.

    وأنتظر ردَّك بفارغ الصبر.

    ردحذف
  7. انا اسف لحضرتك جدا انا مش قصدى ان اجرحك او اتكلم عنك بقلة اخلاق لكن انا فعلا قلبى بيتقطع على مصر و اللى بيحصل فيها الراجل ده كانت نيته خيانه فعلا لكن الحمد لله لحد دلوقتى ربنا سلم و كسبنا و ما خسرناش حاجه انا عدلت فى الموضوع لاوضح وجهة نظرى بعد الهدوء مش كل الناس طبعا كانت خونه لا بالعكس اغلب الناس كانت بتنادى بما يرضى الله فى الاصلاح و الناس اللى ماتوا و بكيت عليهم من حرقتى كانوا عايزين البلد دى تبقى كويسه لان ما عمر واحد خاين و خسيس هيموت فى سبيل اى حاجه مهما كانت غاليه بالنسبه ليه بالعكس اول واحد هيجرى بس انا كنت عارف ان اهانة الرموز امر مخجل ليا و للى زيى احنا مصلريين مش يهود الرسول (ص) سامح احد صحابة بدر اتهم فى حديث الافك و ما رضاش يعاقبه لانه وقف مع الله وقفة ايمان بقلبه و روحه يوم بدر و قال لعل الله اطلع على قلوب اهل بدر فقال افعلوا ما شئتم فقد غفرت لكم احنا مش هنسامح واحد حارب و رابط 30 سنه فى سبيل الله يا رب ما تزعل منى و انا اسف مره تانيه احنا اخوات بس لا تحيه لعمر عفيفى الخائن الذى اراد سقوط البلاد فى الفوضى و تمهيدا لاحتلالها و لا تحيه لاتباعه الخائنين الطامعين فى السفر لامريكا و الاقامه هناك و احيى بقلبى كل من شارك لوجه الله ملتمسا رضا الله و صلاح الحال و لبوا نداء الضعفاء بالرجوع لمنازلهم بعد نجاح الثوره البيضاء و لمنع نجاح الثوره السوداء فلعل اصدق اسم هو الثوره البيضاء

    ردحذف
  8. بارك الله فيك أخي وليد.

    وأغتنم الفرصة عبر صفحتكم لأوجه كلمة لقيادات وأعضاء جماعة الإخوان المسلمين:

    كنتم بالأمس، وقبل اثني عشر يوماً، قبل اندلاع انتفاضة الشباب الطاهر الغيور جماعة محظورة، يطلق عليكم(المحظورة)، والآن، قد واتتكم الفرصة، ودعيتم للجلوس على مائدة واحدة مع رأس النظام وحكومته للتفاوض والتشاور والتصالح.

    هذه فرصة، فاغتنموها، ولا تضيِّعوها. وإن كنتم- حقَّاً- أصحاب فكر ورؤية، وصادقين في مواطنتكم وحبِّكم لبلدكم مصر، فاغتنموا الفرصة، ولا تجعلوها تضيع من بين أيديكم.

    قد دُعيتم للحوار والجلوس على مائدة التفاوض مع باقي الأحزاب والتوجهات السياسية- رغم أنكم لم تصرحوا كونكم حزبا سياسيا-، وفوات الفرصة وضياعها يعني إهمالكم.

    وإن ضاعت الفرصة وأُهملتم وتهمَّشتم، فلا تلوموا النظام، ولا تعادوه ولا تعارضوه، واخرجوا من الساحة السياسية، واتركوه لمن يجيد العمل السياسي.

    أشكر الأخ وليد، وكل غيور على بلده ومحب لوطنه، ومحترم لرموزه.

    ردحذف
  9. أنت لسة عايش في زمن التخلف.
    و النبي ياعم الحج روح نام و اتغطى وسلملي على التروماي

    ردحذف
  10. ربنا يديك الصحه بابو احميد يا خيرة شباب مصر الابطال يا برنس يا معلم يا قور يا جامد يا كابو يا فتوه يا روش يا ابضاى يا نجوميه يا ابو المفهوميه يا مان حلو كده و الا اتغطى كمان و عموما انا من طنطا معنديش تروماى هبقى اركب الحنتور و اتحنتر

    ردحذف
  11. يا إخواني أنا اتفق معكم كل الإتفاق على وجوب رحيل هذا النظام بكل تأكيد ... بل وتقديم كل رموزه الفاسدة إلى المحاكمة وعلى رأسهم حبيب العادلي لكنه ليحزنني أن يكون رد الفعل الغربي من خلال نظرته لنا على أننا شعوب همجية وإرهابية .. فقد ورد في أحد القنوات الإخبارية الأوروبية رأي لأحد المحللين أن ما يحدث في مصر نتيجة طبيعية لطبيعة هذا الشعب الهمجي الذي يتسم بالعنف والإرهاب .. الأهم من ذلك وماذا بعد الإسقاط المفاجيء لهذا النظام .. هل سيكون من المؤكد أننا سنكون على قلب رجل واحد في تقرير المصير وإختيار رموز النظام الجديد برئيسه ؟؟؟ أم أنها ستتحول إلى فوضى في فرض وجهات النظر و تتحول هذه الثورة من ثورة شريفة راح ضحيتها كثير من الشهداء الأبرياء إلى عدة ثورات فيها الفكر المضلل والشريف والطامع والطامح ؟؟؟... أرجوكم تعقلو وتحلوا بالصبر .. صدقوني أنا أتمنى أن أكون مخطئا في تقديري للمخاطر التي من الممكن أن تحدث نتيجة الرحيل المفاجئ لمبارك .. ولكنني أقسم بالله أرتعد خوفا على مصير مصر

    ردحذف
  12. بفرض اني مصدقة الكلام ده كله
    فين المخابرات المصرية من كل الكلام ده؟؟
    كانوا قاعدين يقوروا بتنجان؟
    يعني السودان انفصلت وقلنا معلش... دول حوض النيل قامت علينا وقلنا غلطة
    انما كل اعداء مصر يقوموا عليها مرة واحدة والمخابرات متعرفش؟
    لأ لا مؤاخذة دي متبقاش مخابرات دي تبقى كفته

    ردحذف
  13. شكرا لك اخ وليد علي تعبك في الموضوع واظهار الحقيقة

    واحب ان اخبرك ان الفيسبوك تم حجب رابط هذا

    تفتكر لية مش عايزين حد يعرف الحقيقة

    سوف ينصف التاريخ هذا الرجل

    وسوف يندمون اللي عملوا الفوضي دي

    بيسموها ثورة وانا اسميها ((عورة)) في جبين الوطن

    ردحذف
  14. الحمد للة على نشرك هذه المعلومات

    و انا اصدقك لعدم اسباب
    اولها هذا الرابط :هذه وئيقة تؤكد وجود عميل مصري للامريكان و تم تجنيدة من 2008

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/egypt/8289686/Egypt-protests-Americas-secret-backing-for-rebel-leaders-behind-uprising.html

    ثانيا :هناك اسئلة محيرة جدا ... كيف عرفت مجموعه شباب 6 ابريل بقطع الاتصالات عن مصر قبل قطعها عن مصر من خلال مصدر امني مسئول ؟؟ ... انا فى الامارات و اثناء قطع الاتصالات في مصر ... مجموعه شباب 6 ابريل كانوا على اتصال ببعضهم البعض من خلال مواقعهم على الفيس بوك و يمكن التاكد من كلامي بالرجوع الى مواقعهم
    :

    ردحذف
  15. يا اخ وليد

    انت صادق فى كل كلامك ... فهذة مؤامرة على مصر و الدليل الوثيقة الرسمية من وزارة الخارجية الامريكية

    ردحذف
  16. انت بتتكلم كأنك بتتكلم عن ناس غيرنا
    ياعم احنا اللى فى ميدان التحرير واحنا اللى دعينا للثوره من البدايه
    واحنا شباب مصرى ملناش اى مصالح خاصه
    ولا تبع اى جهه ولا حزب
    حرام عليكم بتضيعو اللى عملناه
    واللى اخواتكم ماتو عشان يعملوه
    بلاش تضليل
    وموضوع الجاسوسه دى يا اخ يافاضل
    الكاتب بلال فضل تانى يوم كلم المحور وقالهم انها صحفيه فى جريده رسميه
    وانها ملقنه ومشهود ليها الكذب واتلفيق
    يا اخى بلاش تمشى ورا تضليل الحكومه عشان نخرج من اللى احنا فيه ده
    الشعب المصرى يستاهل عيشه افضل من كده بكتير
    حرام دم اخواتنا اللى ماتو
    لو اخوك كان مات معاهم كنت هتسكت وتقول كده
    ولا كنت هتطالب ان اللى موته يتحاسب
    يا جماعه لو مش هتساعودنا فسبونا احنا نموت بدالكم
    عشان نرجع كرامه مصر

    وسؤال بسيط لكل واحد بيقول ان لو حسنى ساب الحكم البلد هتقف
    وهتحصل مهازل ومين هيمسك بعد وهتبقى فوضى

    هقولك لو حسنى مات دلوقتى
    هنعمل ايه ومصر هتمشى ازاى
    ولا هتقول لربنا بلاش يموت عشان مش هنقدر نعيش ؟
    جاوب على السؤال ده قدام نفسك بوضوح وانت تعرف ان فيه وهم كبير
    النظام صنعه اسمه الفوضى لو مبارك مشى
    واقنعتو نفسكم بيه

    ردحذف
  17. نرجو من صاحب هذا الموقع أن يعطنا معلومات عن إطلاق النار الحي على المتظاهرين...موقعة الجمال ومن مسؤول عنها....دور أمن الدولة في حماية النظام....دور حبيب العدلي في فتح السجون و تهريب المساجين....30 سنة من الظلم والفساد.....من الواضح أن حضرتك عندك معلومات جامدة جداً...فياريت تحلل كل النقاط دي و أترك المعتوه عمر عفيفي...عمر عفيفي د مجرد بهلوان و استنتاجاتك كلها تقم على محض الصدفة وليس هناك دليل قوي على ما تقول...ممكن نسيب البردعة إلي احنا مسكين فيها دي و نفضل ماسكين في الحمار؟

    ردحذف
  18. وياريت ياصاحب الموقع علشان تريح الناس تكتبلهم عن المخطط البديل في حاله فشل الثوريث ومن امتي المخطط دا بيتعمل ودور العادلي وجمال مبارك فيه وكمان تكتبلهم عن اللجنه الالكترونيه وهدفهم ايه من الثوره

    ردحذف
  19. الله الله علي الكذب والخداع والغش

    واضح ان حضرتك تبع امن الدوله او تبع فلول او فلات الحزب الواطي

    ردحذف
  20. يا شباب التحرير
    يا شباب المريوليت
    يا دمي تحركها أصحاب المصالح
    ماذا ستفعلون للشعب المصري الآن؟
    فلتكن نواياكم حسنة ولكن المحركين ليسوا كذلك
    كل ما تم كان بغرض الإنقلاب وفشل
    والآن المحاولة هي الإنقلاب على الجيش وتقسيم الرأي العام
    وحكم مصر بمجلس رئاسي معين
    أفيقوا يا شباب التحرير

    ردحذف
  21. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



     رابط البث المباشر لمباريات كأس العالم 2014

     رابط البث المباشر لمباريات العالم

     http://aln-eg.com/worldcup.html

     او علي الرابط الاحتياطي التالي
    http://aln-eg.com/worldcup3.html

     او علي الرابط الاحتياطي التالي
    http://aln-eg.com/worldcup1.html

    ردحذف